Dag 0 - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu Dag 0 - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jaco Robijn - WaarBenJij.nu

Dag 0

Door: Jaco

Blijf op de hoogte en volg Jaco

01 November 2022 | Nederland, Delft

Dag 0 De avond ervoor

31 Oktober 2022 | Nederland, Delft

Mijn rugzak is grotendeels ingepakt, er zit toch weer meer in dan de bedoeling was maar de temperaturen zijn nog zo onzeker dat je op van alles voorbereid moet zijn... Ik zie er wel naar uit. Het lijkt me weer heerlijk over onbekende paden te stappen en -min/meer- zorgeloos om me heen te kijken.

De herfst is een prachtig jaargetijde, hopen maar dat de storm die voor morgen is beloofd nog enkele goudgekleurde bladeren aan de bomen laat zitten. Het zal rustig zijn op deze Camino. "Mooi!", denk ik, dan is het heerlijk genieten van de natuur om je heen.

Ook ben ik benieuwd naar de mensen die op of langs m'n pad verschijnen, mensen die je aanspreken, mensen die je aan het denken zetten, mensen die een diepere indruk op je achterlaten. Allemaal voer om op door te filosoferen. Ik heb net de "Wereld van Sofie" in stripvorm aangeschaft, een prachtig filosofisch boek vol plaatjes en beelden en rake tekstballonnetjes (AANRADER! deel2 komt in april2023 uit), maar nu ga ik het zelf weer allemaal beleven en ervaren. Kleine compensatie voor de colleges die ik tijdens mijn tocht ga missen.

In mijn blog zal ik proberen jullie iets van mijn bevindingen door te geven. Wat je er mee doet is aan jezelf. De CaminoBrabant is opgezet als een soort struinpad langs de vele kapelletjes in midden-Brabant die je middels stempels in je pelgrimspaspoort kunt vereeuwigen. Ik neem mij voor telkens even stil te staan bij zo'n kapelletje en om mij heen te kijken: benieuwd naar wat ik op al die plekken zal zien en wat voor gedachten ze bij mij te weeg brengen.

Eerst morgenochtend richting Breda met de trein als deze tenminste rijdt. Het zijn onzekere tijden.


  • 01 November 2022 - 00:02

    Marja:

    Fijne wandelreis toegewenst met mooie inzichten en ontmoetingen.


  • 01 November 2022 - 00:06

    Jaco Robijn:

    [e-1f600]


  • 01 November 2022 - 20:41

    Johan Grootveld:

    Jaco, ik heb je via Hermien gevonden en ga je weer volgen. Succes met de tocht!


  • 02 November 2022 - 12:55

    Cor En Anke Scholten:

    Hallo Jaco,

    Je bent weer toe aan de volgende pelgrimstocht. Een behoorlijk stukje lopen maar veel kapelletjes onderweg. Waarschijnlijk moet je soms wel een beetje zoeken om ze te vinden.

    Zo te zien krijg je nog een staartje van het mooie weer en zal je tijdens je tocht het blad van de bomen zien vallen, hopelijk niet te veel regen.

    We zijn benieuwd of je ook onderweg tot de gesprekken komt die je graag wilt voeren. Het is toch ook afhankelijk van het weer of mensen een spontaan gesprek willen voeren. Maar je bent van plan om het initiatief te nemen en de volhouder wint, dus dit zal wel lukken.

    

    Zinvolle tocht toegewenst, groet Cor en Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jaco

Afgelopen mei 2022 is de CaminoBrabant geopend als een eigen Nederlandse pelgrimsroute. Lekker dichtbij huis, niet helemaal naar dat verre Spanje en minder vol. De komende twee weken ga ik dit pad lopen, zeg maar als mini pelgrimage. Ik start in Breda (door omstandigheden ietsje verder oostwaarts bij Dongen) en kom uiteindelijk na ca 300km weer terug in Breda. Zelf zie ik deze voettocht in het verlengde van het Kloosterpad dat ik in november 2021 liep. Die tocht heeft mij veel goed gedaan na enkele jaren stilstand volgend op m'n Romevoettocht in 2016. Als je leven overhoop wordt gegooid, duurt het heel veel langer dan ik had gedacht voor je weer echt goed greep krijgt op je nieuwe verdere leven. Ook van deze Camino verwacht ik dat zij bijdraagt aan vernieuwd leven.

Actief sinds 31 Okt. 2022
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 2386

Voorgaande reizen:

01 November 2022 - 13 November 2022

CaminoBrabant

Landen bezocht: